5. člen

Prvi del petega člena pravi takole:
»Frančiškovi bratje in sestre v svetu naj torej iščejo živo in dejavno Kristusovo osebo v bratih in sestrah, v Svetem pismu, v Cerkvi in v bogoslužnih opravilih.«
Kristus je pot, ki jo moramo prehoditi; resnica, v katero moramo verovati; življenje, ki nam ga daje v izobilju. Istočasno mora biti Kristus ‘središče’ in ‘navdihovalec’ našega življenja. Ampak kako, kje iskati in prepoznati Kristusa?

• v Svetem pismu
Najdemo ga že v Stari zavezi preko prerokov, v Novi zavezi pa Kristusa srečamo kot sina Boga, ki postane viden in vstopi v človeško zgodovino kot človek.

• v Cerkvi
Kristus jo je hotel in ustanovil. Rodila se je iz krvi in vode, ki sta pritekli iz njegove prebodene strani ter iz besed, ki jih je Kristus izrekel Mariji in Janezu na križu: »Žena, glej tvoj sin. Sin glej tvoja mati.« Frančišek je čutil, da je otrok – sin te skupnosti verujočih, sam jo je imenoval ‘naša mati cerkev’ in brez njenega dovoljenja ni ničesar storil. OFS se v tem ne sme oddaljiti od sv. Frančiška.

• v bogoslužnih opravilih…
… in največje ter najbolj vzvišeno bogoslužno opravilo je daritev svete maše. Zakrament svete evharistije nam daje Jezusovo telo in kri. Frančišek je imel veliko ljubezen do tega zakramenta in sprejemal ga je z veliko spoštljivostjo in vero. Če hočemo torej, sestre in bratje, napredovati v veri, potem moramo Kristusa iskati v sveti evharistiji.

• v bratih in sestrah
Vemo, da moramo iskati in videti Jezusa v ubogih, obrobnih, trpečih, nemočnih, majhnih, toda treba ga je videti, z vso ljubeznijo, ki ji premore naše srce, tudi v tistih, ki nam povzročajo krivico, ki ubijajo svoje bližnje brez usmiljenja,…
Kar pogumno, korak za korakom. V Bogu in z Bogom ni nič nemogoče. Začnimo počasi, odprimo Sveto pismo in poglejmo kaj nam Bog govori po Mateju v 25. poglavju, 35-36 vrstica.

Člen 5
Frančiškovi bratje in sestre v svetu naj torej iščejo živo in dejavno Kristusovo osebo v bratih in sestrah, v Svetem pismu, v Cerkvi in v bogoslužnih opravilih. Navdih in usmeritev njihovega evharističnega življenja naj bo vera svetega Frančiška, ki je rekel: »Na tem svetu ne vidim od najvišjega Božjega Sina nič telesnega, razen njegovega presvetega Telesa in predragocene Krvi.«